Markus

Designen ser ut såhär för tillfället, ska fixa till den så snart som möjligt! Men har absolut inget tålamod för att ens orka lära mig hur man gör, så jag hittar nog någon som hjälper mig.


Det var inte igår jag hade en blogg som jag bloggade varje dag. Men nu är det igång igen, tänkte att jag skulle börja blogga nu när jag håller på att fixa med könsbyte. Alltså, jag ska byta kön från kvinna till man. För dem som inte vet. Ska ju byta namn också, och kommer heta "Markus Arvid Emanuel Svensk" hade jag tänkt.  Är riktigt taggad, eftersom jag velat det här enda sedan jag var fem år. Så gör ju detta till en stor grej faktiskt.

Har även svårt för att välja om jag ska stava med "Marcus , eller Markus" ska jag vara ärlig tycker jag att det är snyggare med C ;)..

Nu när man är 18 så tänker jag inte lika mycket på hur stort det är, utan bara ser framemot att bli av med den kropp jag är född fel i. Under denna blogg tänker jag berätta om min opperationsperiod framöver när allting börjar seriöst.

Just nu går jag bara på möten hos ungdomsmottagningen, hos en helt underbart persson som är jättelätt att prata med & ha och göra med. Tyvär hade dem som ska läsa min remis som hon skrivit inte skickat den vidare till Uppsala när jag var där sist och det är i Uppsala som allting kommer börjas med tanke på att det är där det kommer börja lite smått. Med hormon tabletter och massa utredningar vill säga.

Tänkte börja med det här inlägget, sen kommer jag skriva om mina dagar självklart & vad jag har gjort och sådär. Tyvär har jag inget roligt att skriva idag, eftersom jag är sjuk sittandes. Har feber och jätteont i hallsen. Så har mest bara tagit det lugnt idag. Tänkte faktiskt börja vända tillbaka på dygnet idag också, så tänkte lägga mig runt 22:00.

Bloggar mera imorgon! Kanske har något mer intressant att skriva då med. ;)


Tyvär har jag nästan inge hår just nu, eftersom jag snaggade av mig allt under sommarlovet. Men det är påväg igen ;)

Kommentarer
Postat av: madame-butterfly

Låter så ont att byta kön ..men härligt att du äntligen för göra det du velat så länge ..inge kul att vara i fel kropp skulle jag tro!

Kul att någon tar upp och skriver om något sådant också!

Lycka till! :)

2010-08-18 @ 20:23:12
URL: http://madame-butterfly.devote.se/
Postat av: madame-butterfly

Låter så ont att byta kön ..men härligt att du äntligen för göra det du velat så länge ..inge kul att vara i fel kropp skulle jag tro!

Kul att någon tar upp och skriver om något sådant också!

Lycka till! :)

2010-08-18 @ 20:23:28
URL: http://madame-butterfly.devote.se/
Postat av: Anonym

stolt över dig, u know that.<3

2010-08-18 @ 20:50:52
URL: http://saramagdaleena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0